Bieganie dla kobiet

Ponad 20 % kobiet uwielbia bieganie i z wielką przyjemnością uprawia sporty biegowe w terenie... Dla przyjemności, aby dobrze czuć się w swoim ciele, zachować formę lub kształtować swoją sylwetkę – kobiety się nie mylą, bieganie przynosi im mnóstwo korzyści!


 

Kobieca fizjologia i anatomia

Courir au féminin

Poza wcześniejszym przyrostem masy kostnej, budowa mięśni i stawów jest u kobiet nieco inna, niż u mężczyzn. Mięśnie są nieco mniej wykształcone, a więzadła bardziej elastyczne. Tak duża elastyczność więzadeł powoduje, że stawy są u kobiet zdecydowanie bardziej podatne na kontuzje i ból. Znaczenie tkanki tłuszczowej jest u kobiet większe, niż w przypadku mężczyzn (25 %/15 %). Wszystkie powyższe cechy powodują zwiększone obciążenie, które sprawia, że w przypadku kobiet szczególnie ważne jest wzmocnienie mięśni oraz stawów poprzez uprawianie różnych dyscyplin sportu (gimnastyka, pływanie, fitness).

 

Bieganie dla kobiet ochrona i wzmocnienie stawów oraz więzadeł

  • Aby chronić swoje stawy przed obciążeniami podczas treningów biegowych, należy w miarę możliwości biegać na równym podłożu, takim jak trawniki, publiczne ogrody lub parki itd…

  • Należy systematycznie wykonywać ćwiczenia wzmacniające mięśni, a także ćwiczenia rozciągające na początek i na zakończenie treningu biegowego. 

 

Zużycie tlenu w organizmie kobiet

Podczas uprawiania sportów wytrzymałościowych, takich jak bieganie, współczynnik wykorzystania tlenu VO2 maks. (maksymalne zużycie tlenu) jest w przypadku kobiet mniejszy. Zmniejszone wykorzystanie tlenu powoduje pogorszenie uzyskiwanych wyników, podczas pociąga za sobą wcześniejsze zmęczenie. Niemniej jednak, pomimo tych różnic fizjologicznych, systematyczne uprawianie sportów biegowych umożliwia kobietom zdecydowane zwiększenie wytrzymałości, w podobny sposób, jak ma to miejsce w przypadku mężczyzn.

Ważne zalecenie: jeżeli lubisz bieganie... Wybierz odpowiedni, progresywny program treningowy, nie starając się początkowo osiągać zbyt ambitnych wyników.


Bieganie dla kobiet lub… dla mężczyzn

We wszystkich dyscyplinach sportu, najważniejszym czynnikiem sukcesu jest motywacja, która umożliwia przezwyciężanie swoich słabości, aby wciąż osiągać coraz lepsze wyniki. Bieganie, aby utrzymać formę fizyczną, stracić na wadze lub po prostu dla przyjemności – zarówno w przypadku mężczyzn, jak i kobiet, wystarczy niewielka doza chęci i wytrwałości, aby osiągać założone cele. W przypadku każdego biegacza wytrzymałość zależy od systematycznego treningu biegowego.

 

Twoje cele

Jeżeli rozpoczynasz treningi biegowe:

  • Rozpocznij od krótkich dystansów w zakresie od 2 do 10 km

  • Aby zachować motywację, należy wybrać program treningowy odpowiedni dla swojej formy fizycznej, dobierając dystans i intensywność biegu oraz liczbę sesji ćwiczeń.

  • Jeżeli chodzi o wyposażenie i bezpieczeństwo, należy wybrać odpowiednie obuwie biegowe i odzież (luźną i oddychającą) przeznaczoną specjalnie do biegania.

 

Jeżeli chcesz biegać z przyjemnością:

La course a pied pour les femmes

  • Należy biegać kilka razy w tygodniu – dzięki temu szybko poczujesz pozytywny wpływ biegania i uzależnisz się od regularnych treningów.

  • Należy starać się łączyć uprawianie różnych dyscyplin sportu, takich jak jazda na rowerze, pływanie i chód.

  • także przewidzieć odpowiednią ilość czasu, aby uprawiać ulubioną dyscyplinę sportu bez nadmiernego stresu

 

Zamierzać stracić na wadze:

  • Biegaj z niewielką prędkością przez 30 do 40 minut, aby organizm systematycznie zużywał tłuszcz.

  • Należy zawsze odżywiać się w sposób zrównoważony i właściwie uzupełniać płyny. Zapomnij o uciążliwej diecie z efektem jo-jo.

 

Chcesz osiągnąć określone wyniki w zawodach:

  • W przypadku zawodów na szosie, przestrzegaj ścisłego planu treningowego, odpowiedniego dla dystansu, Twojego poziomu oraz możliwości.

 

Większe bezpieczeństwo: Chcesz korzystać z zalet, jakie niesie ze sobą bieganie, ale boisz się sama biegać w terenie. 

 

Przestrzegaj porad Kalenji:

  • Biegaj zawsze w grupie i w dobrze oświetlonych miejscach.

  • Informuj bliskie osoby co do swojej trasy i przewidywanej godziny powrotu.

  • Zawsze zabieraj ze sobą telefon komórkowy lub gwizdek i gaz obronny.

  • Zapisz się do klubu lub stowarzyszenia osób uprawiających bieganie.

 

 

Uprawiaj sport, który zapewnia kobietom przyjemność: bieganie!

 

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
GORA STRONY