Bieganie późnym wieczorem - jakie są cztery priorytety, aby dobrze biegać w nocy?


Zaletą coraz bardziej popularnych biegów nocnych jest fakt, że zapobiegają one naszej codziennej rutynie. Jednak aby w pełni docenić przyjemność z biegania w niecodziennych godzinach należy starannie przygotować się do zawodów i zawsze zachować pewną ostrożność.

 

Dbanie o jakość swojego wyposażenia

Noc może być nieprzyjazna. Podczas biegu ciemność może być postrzegana jako pewne niebezpieczeństwo. W szczególności, kiedy jest to pierwszy raz!

Biegając w ciemności musimy być dobrze wyposażeni. Nie jest to jedynie zwykła przebieżka w parku koło domu w samo południe.

Przede wszystkim trzeba widzieć i być widzianym. Lampa czołowa będzie naszym doskonałym towarzyszem przez całą noc. Dwie porady: nie należy oszczędzać podczas zakupu zapasowych baterii (w razie potrzeby należy także wykonać z zamkniętymi oczami czynności umożliwiających ich wymianę).

Należy również zadbać o resztę wymaganego wyposażenia (określonego przez organizatorów biegu): gwizdek, koc, telefon komórkowy. Osoby, które nie znoszą dobrze niskich temperatur, powinny zabrać również rękawiczki, czapkę lub kurtkę przeciwwiatrową. Należy również pamiętać o zapasie żywności oraz prawidłowym sposobie odżywiania się podczas biegu.

 

Szczegółowe zapoznanie się z trasą

To absolutnie konieczne. Należy zapoznać się z wszystkimi dostępnymi informacjami: pochyłość terenu na poszczególnych odcinkach trasy, rodzaj podłoża, dokładne położenie bufetów i stanowisk służb ratunkowych…

W razie konieczności należy nauczyć się tego na pamięć! Przed startem musimy doskonale wiedzieć, co nas czeka. Należy pamiętać, że ciemność spowoduje brak wszelkiego rodzaju zwykłych punktów odniesienia, trzeba więc zachować szczególną ostrożność.

 

Respeitar as instruções de segurança

Przed rozpoczęciem biegu w nocy uczestnicy zawodów otrzymują zwykle wiele informacji i zaleceń. Mogą one dotyczyć warunków pogodowych i terenowych, zalecanych środków ostrożności (dodatkowa odzież, jaką należy zabrać ze sobą, sposób postępowania w razie rezygnacji z dalszego biegu itd.) – tylko organizatorzy doskonale znają przygotowaną trasę. Przestrzeganie opracowanych przez organizatorów wskazówek bezpieczeństwa to kwestia zdrowego rozsądku.

Nie należy obawiać się zachowywać szczególnie ostrożnie. Należy postępować zgodnie ze swoimi instynktami i nie obawiać się:
- Zadawać pytań obecnym na trasie wolontariuszom.
- Zwracać się do służb ratunkowych w razie zasłabnięcia lub po prostu złego samopoczucia
- Dzwonić na numer telefonu alarmowego, który jest zwykle udostępniany przez organizatorów tego rodzaju zawodów nocnych.

 

Poznanie swoich ograniczeń

W przypadku większości zawodów nocnych dystans jest stosunkowo długi, a ponadto część trasy może być nieznana dla uczestników. Podczas biegu zagłębiamy się w sobie, ponieważ widoczność ogranicza się do kilku metrów oświetlonych lampą czołową.

Znajomość swoich ograniczeń w jak najbardziej precyzyjny sposób jest bardzo ważne, aby dobrze gospodarować swoimi siłami i nie podejmować niepotrzebnego ryzyka. W miarę możliwości należy pozostawać w kontakcie z innymi biegaczami. A przede wszystkim należy zawsze zachować czujność.

 

Bieg w nocy to zawsze niepowtarzalne doświadczenie!

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
GORA STRONY