Dlaczego należy wykonywać ćwiczenia rozciągające?

Stanowiące niezwykle ważną część etapów wypoczynkowych sesji treningowych ćwiczenia rozciągające umożliwiają zapobieżenie skurczom związanym z wysiłkiem fizycznym podczas treningu wytrzymałościowego.




Zobacz film wideo dotyczący 4 ćwiczeń rozciągających!

 

Dlaczego należy wykonywać ćwiczenia rozciągające?

 

Ćwiczenie rozciągające polega na naprężeniu mięśnia lub grupy mięśniowej poprzez wydłużenie ich. Jeżeli chodzi o stawy, ćwiczenie rozciągające zapewniają im elastyczność zapobiegającą odniesieniu kontuzji ścięgien i mięśni.

Wykonywanie ćwiczeń rozciągających umożliwia:

Pourquoi faire des étirements ?

  • Zwiększenie swojej amplitudy ruchów (zmniejszenie sztywności mięśni).

  • Zapobieżenie skurczom.

  • Zmniejszenie ryzyka odniesienia kontuzji

     

Kiedy należy wykonywać ćwiczenia rozciągające?

 

Na zakończenie rozgrzewki, przez 10 minut.

W przypadku osób systematycznie uprawiających sport: na zakończenie sesji (treningu lub przebieżki) przez 10 minut

 

Jak wykonywać ćwiczenia rozciągające w 4 etapach:

 

  1. Przyjąć pozycję podstawową

  2. Powoli przejść do pozycji rozciągniętej (10 do 5 sekund)

  3. Zatrzymać się w pozycji rozciągniętej (10 do 5 sekund), równocześnie robiąc wydech

  4. Powoli powrócić do pozycji podstawowej (10 do 5 sekund)

 

Należy zatrzymać się w pozycji rozciągniętej przez 5 do 10 sekund i powtórzyć każde ćwiczenie rozciągające 2 lub 3 razy.

(lub jeden raz przez 30 sekund, aby zmniejszyć sztywność mięśni).

Etirements des muscles

 

 

 

 

 

 

Uwaga: Po intensywnej sesji treningowej, przed rozpoczęciem ćwiczeń rozciągających należy odczekać 30 minut, aby nie zaognić mikro-kontuzji mięśniowych, które mogły pojawić się podczas treningu.

 

 

Udanego treningu!

 

 

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
GORA STRONY