Radź sobie z niewielkimi kontuzjami!


Podczas systematycznego uprawiania sportów biegowych mogą pojawiać się niegroźne kontuzje. Nieprawidłowe wyposażenie lub nieznajomość środków ostrożności: bieganie nie jest skomplikowane, ale wymaga metodycznego podejścia.

 

Obuwie

* Dbaj o swoje stopy

Unikanie pęcherzy i kontuzji spowodowanych używaniem nieprawidłowego wyposażenia - to absolutna podstawa i niezbędny element uprawiania sportu!

Wybór obuwia jest niezwykle ważny, a w tym zakresie nic nie może zastąpić porad specjalisty. Podczas zakupu obuwia biegowego należy brać pod uwagę liczne parametry: rodzaj swojego kroku biegowego, waga ciała oraz dystans pokonywany podczas treningów.

Gama produktów KIPRUN firmy Kalenji spełnia wszystkie te wymogi. Skorzystajcie z dostępnych porad!

* Należy zwracać uwagę na sposób zasznurowania butów

Podczas wysiłku stopy nieco puchną. Należy więc zawsze kupować obuwie biegowe większe o pół numeru od zwykłych butów miejskich – aby stopy nie czuły się w nich uwięzione.

Sposób zasznurowania butów ma znaczenie, ponieważ zbyt mocne zawiązanie sznurówek może być przyczyną kontuzji. Dotyczy to w szczególności górnej części stopy w miejscu, w którym zasznurowana pętla (często podwójna) dotyka języka.

W miejscu tym mogą pojawiać się niewielkie ranki przypominające zadrapania. Ich gojenie się jest bardzo trudne, ponieważ podczas noszenia zasznurowanych butów są przez cały czas podrażnione. Aby uniknąć tego rodzaju niedogodności, należy upewnić się, że stopa prawidłowo leży w bucie, a jej górna część nie jest ściśnięta zbyt mocno.

 

Odzież

* Unikaj podrażnień

W przypadku mężczyzn, najbardziej delikatną częścią ciała jest klatka piersiowa. W szczególności sutki często ulegają podrażnieniu – aż do krwi – z powodu częstego ocierania się o zbyt szorstki materiał.

Aby na zawsze pozbyć się tego problemu i uniknąć konieczności zabezpieczenia sutków kawałkami bandaża samoprzylepnego, którego usunięcie po zakończeniu treningu może być trudne, firma Kalenji opracowała koszulki TEE-SHIRT DEEFUZ ATHLETIC. Nowy, specjalnie opracowany i opatentowany materiał na klatce piersiowej całkowicie zabezpiecza sutki przed możliwością podrażnienia.

Zarówno w przypadku mężczyzn, jak i kobiet bardzo ważne jest również zabezpieczenie wewnętrznej części ud – należy rozprowadzić na niej cienką warstewkę wazeliny lub kremu zapobiegającego otarciom – umożliwi to uniknięcie wszelkiego rodzaju niedogodnościom podczas biegu.

* Dbaj o swój komfort

Nic nie jest bardziej nieprzyjemne, niż bieganie w odzieży nieodpowiedniej dla warunków pogodowych. Dlatego też należy koniecznie mieć w swojej szafie odzież odpowiednią na niskie temperatury, odporną na działanie deszczu i wiatru, a także zabezpieczającą przed działaniem promieni słonecznych w okresie letnim.

Należy wybrać swoją odzież i wyposażenie w zależności od własnych upodobań i potrzeb, ale przede wszystkim od swojej morfologii. Z pewnością chcesz czuć się dobrze i nie odczuwać żadnych niedogodności. Z pewnością nie jest zalecane, aby na przykład ubierać zbyt dużą kurtkę, która mogłaby przeszkadzać podczas biegu. Należy jednak zawsze dbać o swój komfort – ubranie powinno być luźne, aby czuć się swobodnie podczas wysiłku.

 

Akcesoria

* Uwaga na pragnienie

To najważniejszy z problemów, który może przybrać olbrzymie rozmiary! Regularne uzupełnianie płynów podczas trwającej ponad 50 minut sesji treningowej jest absolutnie konieczne. Przed rozpoczęciem treningu należy zawsze pamiętać, aby zabrać bidon.

Specjalne pasy umożliwiające umieszczenie bidonu, ale także żelów energetycznych lub przedmiotów osobistych (klucze, karty kredytowe lub telefon komórkowy) są bardzo użyteczne. Nie należy zapominać, że przypadki odwodnienia zdarzają się bardzo często i mogą dotyczyć nawet biegaczy bardzo doświadczonych. Nie podejmuj niepotrzebnego ryzyka…

* Bądź widoczny w każdych okolicznościach

Niezależnie, czy biegasz w mieście, czy na terenie wiejskim, musisz zawsze być widoczny! To kwestia bezpieczeństwa w szczególności w miejscach o dużym natężeniu ruchu samochodowego.

Jeżeli trenujemy w warunkach niskiej widoczności, można także kupić specjalną opaskę odblaskową. Także noszenie specjalnej kamizelki lub lampy czołowej może być przydatne podczas treningów w godzinach nocnych. Dobra widoczność stanowi absolutną konieczność. Należy również zawsze przestrzegać przepisów kodeksu drogowego, które dotyczą osób pieszych. Bycie biegaczem nie daje prawa do wszystkiego!

 

Udanych zawodów!

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oceń
GORA STRONY